Wednesday, February 6, 2013

Andai Itu Takdirnya

"Maafkan mama anakku kerana mama kau jugak terheret sama di dalam kancah penderitaan ini yang tidak ada penghujungnya"

"Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim. Kau tabahkanlah hati hambaMu ini dalam menghadapi dugaan yang telah tersurat dalam hidupku. Kuatkanlah imanku, Ya Allah. Jangan biarkan aku berpaling dariMu hanya kerana dugaan diriMu kerana hanya padaMu tempatku mencurah kasihku dan padaMu jua tempat aku mengadu"

 Pergila derita, pergilah. Biarkan pula mereka mengulit kasih yang mekar berbunga. Aleya kini bahagia. Andai itu takdirNya yang harus ditempuhi sebelum menggapai bahagia, Aleya redha atas ketentuanNya. Akhirnya, kebahagiaan milik mereka bersama.

"Selama aku meniti liku-liku kehidupan yang penuh dengan onak & duri ini, aku tidak pernah pasrah dalam hidupku. Andai itu takdir-Nya sebelum menggapai bahagia, aku redha. Namun sampai waktu apabila aku tidak mampu untuk bertahan lagi, hatiku lebih keras dari kerikil."

Petikan
-bukuprima, novel : andai itu takdirnya-

No comments: